• Suma w górę: 3138 m

Wykres roczny blog rowerowy skydancer.bikestats.pl

Niedziela, 13 kwietnia 2014 Kategoria ŚLR

MTB Cross Maraton - Daleszyce

Pierwszy poważny maraton w tym roku i od razu z grubej rury - świętokrzyskie Daleszyce, 73km na dystansie MASTER. Celem numer jeden dla mnie na ten dzień było przejechanie trasy w czasie poniżej 4h. Niestety nie udało się, zabrakło 14 minut. Od początku załapałem się do dużej grupy, która oderwała się od reszty stawki. Do drugiego bufetu jechało mi się całkiem nieźle, choć już na Zamczysku czułem i widziałem, że nie jadę tak jak bym sobie tego życzył. Na popasie na 53km chyba za dużo zjadłem i wypiłem w szybkim tempie. Tuż potem niekończący się podjazd przez pola (ale zaliczony w siodle w 100%) i odliczanie kilometrów do mety. Wtedy własnie złapala mnie kolka i nie odpuściła już do końca. W pewnym momencie nawet zatrzymałem się na 2-3 minuty, licząc na to, że przejdzie. Niestety nic to nie dało. Na mecie melduję się z czasem 4:14, tuż po mnie przyjeżdża pierwsza kobieta z MASTERA. Ufff, niewiele brakowało! Sądziłem, że moje wytrenowanie nie dopuści do tego, aby być objechanym przez dziewczynę :) Generalnie jestem jednak w miarę zadowolony, poprawa względem czasu sprzed 2 lat to 40 minut.

Ostatecznie zweryfikowałem moją teorię na temat przyczyny zapadającego się widelca. Już po pierwszych jazdach w tym roku na głównego winowajcę typowana była blokada skoku. I faktycznie tak jest, bez blokowania amora dostępny skok pozostaje bez zmian, nawet po takiej ostrej wyrypie. Nie bardzo jednak umiem to sobie wyobrazić, dlaczego właśnie blokowanie widelca daje taki efekt. Może chodzi tu o jazdę na zablokowanym widelcu po terenie? Pare razy zdarzyło mi się zpomnieć wyłączyć blokadę, no ale to nie powinno mieć znaczenia. Od tego jest floodgate...